søndag 18. april 2010

Hmmm... hva om jeg oppretter et minifond..?

Da tenkte jeg å komme litt tilbake til den delen som omhandler den kvalmende store veterinærregninga som denne prosedyren har ført med seg...


For Minikatten var altså ikke forsikret. Galskap, vil noen si. Uflaks, tenker andre. Jeg er enig med begge, på en måte. Mest galskap, ja jeg vet. Men så er det jo en gang slik. Jeg ønsket å forsikre de da jeg overtok de, men da jeg kontaktet mitt forsikringsselskap (TrygVesta) så kunne de bare beklage og meddele at mine to var for gamle. For en tid tilbake fikk jeg høre at Agria, som spesialiserer seg på dyreforsikringer ikke hadde aldersgrense. Da burde jeg ha slått til. Jeg tenker jeg ringer de på mandag...


Men uansett så hjelper ikke det på regninga jeg nå har liggende og som jeg ikke aner hvordan jeg skal få betalt. De to og et halvt tusen kronene jeg hadde i "kattekassa" ble brukt på veterinærbesøkene i forkant av operasjonen, pluss spesialfôr og medisiner. Jeg har laget en liste over ting jeg har og kan gjøre for å generere midler:
  • Pengegaver jeg har fått av Bestemor til diverse jul og bursdag utgjør 2000kr - de går i potten!
  • Jeg skal legge BlueRay-spilleren min på finn.no - burde gi en tusenlapp
  • Til uken skal jeg bake kake og selge på jobben - satser på bred støtte fra kakemonstrene der!
  • Donasjonsknapp på bloggen!
Hva er så en donasjonsknapp?
Jo, nå skal dere høre! Jeg skal til og med avsløre at denne greia var utgangspunktet for hele bloggen. For jeg har ikke laget blogg fordi jeg tror det er så utrolig interessant i seg selv å lese om katten min og dens helse. God, gammeldags tigging derimot - perfekt med blogg! :)
Jeg fikk nemlig via en blogg høre om en liknende sak i fjor, og der fikk jeg oppleve at det faktisk er mulig å opprette sin egen lille innsamlingsaksjon - er det ikke flott? Om 250 mennesker ønsker å donere en tjuekroning hver til Minikattens veterinærgjeld så er vi plutselig i mål!


Her kan dere lese bloggen om Kungen Kingsley:


http://kungen-kingsley.blogspot.com/


Den svenske katten Kingsley fikk urinsteiner og hans studentmamma hadde ikke sjans å betale utgiften. I Sverige har de en genial nettside som heter samlain.se, hvor man kan opprette innsamling. Det nærmeste jeg fant var donasjonsknapp via PayPal, som er helt på høyde med svenskegreia!
Via bloggen sin nådde Kingsley frem til mange, mange lesere. De fleste ga små beløp som 20, 30 og 40 kroner. Selv kom jeg over aksjonen helt på tampen, så jeg behøvde bare gi en svensk femtilapp, så var målet nådd! Kingsley fikk operasjon og ble frisk - en solskinnshistorie!


Så alle dere som forviller dere inn på denne bloggen og som har en slant å avse: trykk på knappen til høyre på siden og ta del i en helt trygg transaksjon - for ikke å si hjelpeaksjon!


Mange bekker små!


Sånn, der ble det mykt nok!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar